Vatové tyčinky alias oblíbené „uchošťoury“ představují z ekologického hlediska značný problém. Proč a jak ho účinně řešit?
Vatové tyčinky jako symbol znečištění
Nenápadně vyhlížející vatové tyčinky se staly symbolem problému, který je již naopak nápadný natolik, že jej dále přehlížet nemůžeme.
Jsou jím plasty. Ty představují stále rostoucí zátěž pro životní prostředí. Vědci s obavou sledují jejich dopad na biologickou rozmanitost planety a jejich podíl na celkové změně klimatu. Plastové znečištění zasahuje půdu, vodní toky i oceány.
Vatové tyčinky se tak staly jedním z objektů tažení proti tzv. jednorázovým plastům. Do stejné kategorie patří třeba slámky na pití nebo jednorázové nádobí.
Vedlo to zákazu těchto produktů napříč některými evropskými zeměmi a snaze o jejich nahrazování ekologickými variantami.
K čemu jsou vatové tyčinky Endles by Econea
Jedná se o znovupoužitelné tyčinky do uší a na make-up. Tyčinka s vroubky se hodí k čištění uší, ta s hladkým zakončením je vhodná pro úpravu líčení.
Zásadní předností těchto tyčinek je ve srovnání s jejich plastovými „kolegyněmi“ hlavně to, že jsou omyvatelné, a tedy znovupoužitelné. To má výhodu nejen v situaci, kdy se chcete doma chovat ekologicky, ale také na cestách. Jednoduše s sebou nemusíte vozit celé balení nebo přemýšlet, kde další „uchošťoury“ koupíte.
VIDEO z redakčního rozbalování
Vatové tyčinky Endles nahradí prakticky stovky jednorázových plastových variant. Průměrná životnost ekologické verze se pohybuje v řádu několika let. Alespoň pokud se o ně budete správně starat, k běžné údržbě je potřeba voda, případně mýdlo.
Proti ztrátě jsou tyčinky chráněny v uzavíratelném pouzdru, které je rovněž eko, vyrobeno je totiž z udržitelně pěstovaného bambusu.
O značce Endles by Econea
Jak už vyplývá ze samotného názvu, značka je vlastním projektem českého e-shopu Econea, který na trhu úspěšně působí už od roku 2013. Ten se původně zaměřoval na ekologické produkty ostatních značek.
S Endles si tak Econea prožila premiéru.. Bez nadsázky šlo o s nezměrným úsilím vypiplané „dítě“. Dnes je celý brand je především symbolem udržitelného života. Klade si za cíl minimalizovat množství vyprodukovaného odpadu a nabídnout zákazníkům udržitelné varianty běžně používaných produktů.
Proto si zároveň nedává ambice na výraznější inovace. Cílem je nabízet lidem to, co skutečně mohou používat. Navíc si je Endles racionálně vědoma toho, že kompletně všechny potřeby lidí pokrýt nezvládne.
Snaží se tak alespoň u produktů, které nutně musejí přicestovat z delší vzdálenosti, alespoň zkrátit distribuční řetězec.
Celý výrobní proces současně podléhá intenzivnímu dohledu. To by mělo zajistit spravedlivé podmínky pro zaměstnance v továrnách, ale přispět i k tomu, že společnost nebude muset ošidit vlastní standardy. Proto se značka stará o vysokou kvalitu a výrobků a dodržování ekologických faktorů.
Klady
- Líbivé bambusové balení
- Zavírání na magnety
- Dva typy koncovek
- Nekonečná znovupoužitelnost
Zápory
- Chce to trochu cviku